Moderní gymnastika a hodnocení

Na rozdíl od mnoha sportů, které jsou cvičebního charakteru, je moderní gymnastika disciplínou, která je měřitelná díky hodnocení porotců, jež se snaží co nejobjektivněji hodnotit výkony jednotlivých soutěžících. Právě subjektivita hodnocení těchto porotců je mnohdy kritizována nejen širokou veřejností, ale mnohdy i samotnými svazy.

Když si přiblížíme samotné hodnocení, tak to se sestává z celkem tří hodnot, které se ve výsledku sčítají. První položkou je provedení jednotlivých cviků, druhou položku představuje kvalita techniky, která byla při jednotlivých cvicích předvedena. Poslední položkou je umělecký dojem. Právě tato kategorie je hodně subjektivní, jelikož cvičení působí na emoce každého člověka jinak. V poslední době je ale tato složka omezena tak, aby neměla až takový vliv na celkové hodnocení cvičence. Stalo se tak po stížnostech jednotlivých gymnastických svazů. Stupnice bodování se v historii poměrně často měnila. Ještě před rokem 2001 se skládala z desetibodové škály, nicméně již v tomto roce došlo k prvnímu přepracování celého systému bodování. Celá reforma však vyšla vniveč, jelikož průkaznost nového hodnocení byla minimální a nepodařilo se dosáhnout větší objektivity.

Domácí krabičková dieta se stala velmi oblíbenou formou hubnutí.

Velkým třeskem prošlo hodnocení tohoto sportu v roce 2003, kdy vznikla zcela nová třicetibodová stupnice hodnocení moderní gymnastiky. I po tomto zásahu do hodnocení se ovšem situace neuklidnila a Mezinárodní gymnastická federace byla nucena upravit žebříček hodnocení na dvacet bodů. Stalo se tak v roce 2005. Ani s touto verzí hodnocení nejsou úplně všichni spokojeni, jelikož se tady také projevují subjektivní vlivy. Jsou jednoduše sporty, kde těžkou prokážeme míru kvality cvičení. Podobně je tomu například u posilování a nebo u kulturistiky jako takové. Zajímavá je japonská verze moderní gymnastiky, jež disponuje desetibodovým systémem.

2 Responses to “Moderní gymnastika a hodnocení”

  1. admin Says:

    Po posilování a cvičení cítím často bolesti svalů, které přetrvávají až tři dny. Přítel mi na to koupil chladivý gel, který svalům uleví a zklidní je. Můžu tak jít cvičit dřív, než kdybych si svaly nenamazala.

  2. admin Says:

    Tiež sa mi stalo niečo podobné, prehnala som to s cvičením ale ten chladivý gél mi moc pomohol. Dokonca som videla aj hrejivý gél, ten je zase na bolesti chrbta a podobne.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.